Ogłoszenie o pracę

Tytuł ogłoszenia
OGŁOSZENIE O NABORZE NR 1/2016  
Stanowisko
ds. gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej i zagospodarowania przestrzennego  
E-mail
michalow@op.pl  
Telefon
41 3565243  
Fax
41 3565244  
Data składania
2016-06-16  
Data wygaśnięcia
2016-12-31  
Tagi
 
Województwo
ŚWIĘTOKRZYSKIE  
Powiat
pińczowski  
Gmina
Michałów
Miasto
Michałów  
Ulica
 
Numer budynku
115  

 

INFORMACJA

WÓJTA GMINY MICHAŁÓW

o wyniku naboru na wolne stanowisko urzędnicze

 

 

 

I.    Nazwa i adres jednostki:  Urząd Gminy w Michałowie, 28-411 Michałów 115

II.  Stanowisko urzędnicze:   podinspektor ds. gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej

                                              i zagospodarowania przestrzennego

 

III.W wyniku przeprowadzonego naboru do zatrudnienia wybrana została Pani

ANNA PALUCH, zamieszkała w Węchadłowie

 

 

IV.Uzasadnienie dokonanego wyboru.

Pani Anna Paluch spełnia wszystkie wymagania stawiane dla stanowiska, którego dotyczył nabór. Posiada odpowiednie wykształcenie i wiedzę z zakresu ustaw niezbędnych do realizacji zadań na stanowisku. Jest osobą komunikatywną, opanowaną o wysokiej kulturze osobistej. Pani Anna Paluch w wyniku oceny dokonanej przez członków komisji rekrutacyjnej uzyskała większą ilość punktów, spełniła oczekiwania Komisji w zakresie wiedzy, umiejętności i predyspozycji, które pozwolą jej na prawidłowe i rzetelne wykonywanie obowiązków na powierzonym stanowisku.

 

 

WÓJT GMINY
Mirosław Walasek

Michałów, dn. 20 czerwca 2016 r.

 

 

 


OGŁOSZENIE O NABORZE NR 1/2016

WÓJT GMINY MICHAŁÓW

ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze

w Urzędzie Gminy w Michałowie

ds. gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej i zagospodarowania przestrzennego

 

Zatrudnienie na podstawie: umowy o pracę

1 etat – pełny wymiar czasu pracy

 

I. Nazwa i adres jednostki:

Urząd Gminy w Michałowie

Michałów 115

28-411 MICHAŁÓW

 

 

II. Określenie stanowiska urzędniczego:

podinspektor ds. gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej i zagospodarowania przestrzennego

 

 

III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym:

1. Wymagania niezbędne (konieczne) związane ze stanowiskiem urzędniczym:

Do naboru może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:  

1)posiada obywatelstwo polskie, pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta  z pełni praw publicznych,

2) nie była skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane  z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

3)cieszy się nieposzlakowaną opinią,

4)posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,

5)wykształcenie wyższe techniczne, kierunki preferowane – budownictwo, inżynieria środowiska,

           

2. Wymagania dodatkowe (pożądane) związane ze stanowiskiem urzędniczym:

 

1) Dobra znajomość przepisów nw. ustaw:

- ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,

- ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

- prawo wodne,

- kodeks postępowania administracyjnego,

- o samorządzie gminnym.

 

2) Wymagane cech osobowe:

umiejętność podejmowania decyzji, kreatywność, opanowanie, kultura osobista, uczciwość, umiejętność skutecznego komunikowania się i przekazywania informacji, umiejętność samodzielnej organizacji pracy, odporność na stres, uprzejmość i życzliwość w kontaktach  z petentami, dyspozycyjność,

 

3)Wymagane umiejętności:

- umiejętność biegłej obsługi komputera w zakresie podstawowym, znajomość obsługi powszechnie używanych systemów operacyjnych, pakiet biurowy, obsługi poczty elektronicznej, umiejętność pracy w środowisku sieciowym;

- umiejętność interpretowania przepisów i wykorzystanie ich w praktyce,

- prawo jazdy kategorii B, gotowość do wyjazdów służbowych

- mile widziana znajomość języków obcych

 

 

IV. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym:

            Do zadań nastanowisku ds. gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej  i zagospodarowania przestrzennego należy:

1) realizacja zadań w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków na terenie Gminy,  wynikających z przepisów dotyczących zbiorowego zaopatrzenia w wodę
i odprowadzania ścieków, w tym :

a) planowanie oraz opracowywanie założeń w zakresie rozwiązań dotyczących zabezpieczenia potrzeb w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków na terenie Gminy, współudział w planowaniu oraz realizacji inwestycji podejmowanych przez Gminę           w powyższym zakresie,

b) prowadzenie ewidencji istniejącej i planowanej infrastruktury w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz ustalanie potrzeb w zakresie gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej i przygotowywanie projektów rozwoju istniejącej infrastruktury,

c) załatwianie spraw w zakresie udzielania zezwoleń na prowadzenie działalności
w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków,

d) prowadzenie spraw w zakresie ustalania taryf i opłat za usługi w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków,

e) realizacja uchwały Rady Gminy dotyczących ustalania formy świadczenia usług na terenie Gminy w powyższym zakresie,

f) opracowywanie projektów gminnego regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków i uchwał ustalających opłatę za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę i za ścieki wprowadzane do zbiorczych urządzeń kanalizacyjnych stanowiących własność gminy, realizacja przyjętego regulaminu w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków,

g) wydawanie zezwoleń na podłączenie do gminnej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej,wydawanie warunków technicznych na podłączenie,

h) przygotowywanie umów na eksploatację gminnej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej,przygotowywanie umów w zakresie budowy sieci oraz przyłączenia siędo  tych sieci,nadzór nad wykonaniem i rozliczanie umów w powyższym zakresie;

i) zawieranie umów z indywidualnymi odbiorcami, prowadzenie ewidencji zawartych umów oraz ewidencji realizacji należnychopłat w tym zakresie oraz egzekwowanie ich terminowej realizacji,

j) zapewnienie nadzoru i kontroli nad prawidłowym funkcjonowaniem i utrzymaniem oraz właściwą eksploatacją obiektów i urządzeń związanych ze zbiorowym zaopatrzeniem wodę i zbiorowym odprowadzaniem ścieków;

j) załatwianie spraw związanych ze zlecaniem przedsiębiorstwom wodno-kanalizacyjnym zadań gminy w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, nadzór nad prawidłowym wykonaniem tych umów,

k) okresowe analizy kosztów dostarczania wody i odbioru ścieków,

l) kontrola pracy kolektora ścieków;

ł) organizowanie okresowych przeglądów sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, zapewniających sprawną jej eksploatację - udział w komisjach odbioru i okresowych przeglądów urządzeń wodociągowo- kanalizacyjnych,;

m) kontrola przestrzegania przez odbiorców wody warunków technicznych podłączenia przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych;

n) kontrola utrzymania porządku i czystości na terenie stacji wodociągowej, pompowniach wody i przepompowniach ścieków,

o) dokonywanie odczytów wodomierzy w związku z dostarczoną wodą z komunalnych urządzeń wodociągowych,

ó) kontrola legalności poboru wody i odprowadzeń ścieków, zgłaszanie nielegalnych ujęć wody, odprowadzeń ścieków i innych nieprawidłowości oraz przeciwdziałanie i likwidacja nielegalnych podłączeń,

p) określanie godzin poboru wody w przypadku jej niedoboru, wstrzymaniu lub ograniczenie dopływu wody po uprzednim podaniu czasu ich  trwania ,

r) zapewnienie przy współpracy z SANEPID-em dostaw do odbiorców odpowiedniej jakości wody oraz zapewnienie ciągłości tych dostaw,

s) organizowanie bieżących przeglądów sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, zapewniających sprawną jej eksploatację - udział w komisjach odbioru i okresowych przeglądów urządzeń wodociągowo- kanalizacyjnych,

t) dokonywanie odczytów wodomierzy i wystawianie faktur u odbiorców wody zgodnie
z okresami rozliczeniowymi przewidzianymi w umowach, wyliczanie oraz pobieranie opłat za pobór wody i zrzut ścieków do kanalizacji sanitarnej w terminie określonym na fakturze od odbiorców, kwitowanie odbiorcom pobraną gotówkę, wpłacanie zebranych kwot na rachunek bankowy urzędu niezwłocznie tj. nie później niż 4 dni po terminie płatności określonym na fakturze oraz przekazywanie do księgowości urzędu blankietów wpłat oraz wykazów wpłat, w terminie ustalonym ze Skarbnikiem Gminy,

u) kontrola stanu technicznego wodomierzy i plomb, plombowanie wodomierzy, wnioskowanie o dokonanie legalizacji lub wymianę wodomierza,

w) współpraca w prowadzeniu dokumentacji związanej z obsługą ludności korzystającej
z sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej na terenie gminy,

y) bezpośredni nadzór nad pracownikami zatrudnionymi na stanowiskach konserwatorów oraz kontrolowanie pracy tych pracowników;

z) przyjmowanie zgłoszeń o awarii urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz podejmowanie działań w celu ich usunięcia,nadzór nad działalnością pogotowia wodno-kanalizacyjnego, odbiór napraw sieci i usuniętych awarii,

ź) planowanie remontów urządzeń oraz planowanie zakupów urządzeń i materiałów koniecznych do prawidłowego działania gminnej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej,

ż) utrzymanie i eksploatacja gminnych studni publicznych.

                                                                           

2) Prowadzenie spraw i koordynacja działań związanych z ustawą o zagospodarowaniu przestrzennym, a w szczególności:

            a) przygotowywanie materiałów i organizacja pracy nad sporządzaniem studium uwarunkowań i przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawach przystąpienia do opracowania i przyjęcia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

            b) przygotowywanie materiałów do sporządzenia projektu planu zagospodarowania przestrzennego i przygotowywanie projektów uchwał w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego gminy, w tym miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - prowadzenie procedury planistycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami,

            c) prowadzenie dokumentacji planistycznej w zakresie planów miejscowych i nadzór nad realizacją ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

            d) koordynacja i obsługa działań związanych z uzgodnieniami projektu planu oraz wprowadzeniem zadań rządowych do planu zagospodarowania przestrzennego;

            e) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie wypisów i wyrysów;

            f) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planu zagospodarowania przestrzennego;

            g)  dokonywanie okresowej oceny aktualności studium i planu zagospodarowania przestrzennego;

            h) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzania lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

            i) udział w opracowaniu strategii rozwoju gminy, wieloletniego planu inwestycyjnego, lokalnego planu rozwoju,

            j) udzielanie informacji o możliwościach inwestycyjnych na terenie Gminy,
            k) zlecanie opracowań planistycznych, nadzór nad podpisanymi umowami  z urbanistami,

            l) opiniowanie wstępnych projektów podziału działek stwierdzających zgodność  z planem zagospodarowania przestrzennego,

            ł) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,

            m) wydawanie opinii i zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego do celów notarialnych, skarbowych, podatkowych i innych,

            n) obsługa techniczno-biurowa gminnej komisji urbanistycznej,

            o) tworzenie systemu informacji przestrzennej.

 

3) Wykonywanie zadań należących do gminy z zakresu gospodarki wodnej określonych przepisami ustawy Prawo wodne,  a w szczególności:

            a) orzekanie w sprawach naruszenia stosunków wodnych na gruncie, nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenie do stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom oraz nakładanie obowiązku zapłaty odszkodowania,

            b) zatwierdzanie ugody w sprawie zmian stanu wód na gruntach na wniosek ich właścicieli,

            c) współpraca ze spółkami wodnymi i nadzór nad nimi,

            d) wykonywanie przepisów o melioracjach wodnych, współpraca z rolnikami i WZIR   i UW w zakresie melioracji gruntów,

            e) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad budownictwem w dziedzinie gospodarki wodnej,

            f) kontrola zgodności użytkowania obiektów gospodarki wodnej z warunkami określonymi w pozwoleniach wodno-prawnych,

            g) udział w pozwoleniach wodno prawnych oraz współudział w rozstrzyganiu sporów powstałych z wydanymi pozwoleniami,

            h) współdziałania ze stanowiskiem ds. zarządzania kryzysowego w przygotowaniu planów ochrony przed powodzią oraz suszą, a także dokumentacji zapewnienia funkcjonowania publicznych urządzeń zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych.

 

4) Współdziałanie w realizacji zadań należących do Wójta z zakresu obrony cywilnej, zwalczania klęsk żywiołowych, awarii, zagrożeń toksycznymi środkami przemysłowymi oraz nadzwyczajnych zagrożeń w czasie pokoju.

 

5) Wykonywanie i uczestniczenie w wykonywaniu zadań obronnych wynikających   z opracowanych planów będących we właściwości stanowiska.

 

6)  Przekazywanie informacji do BIP, realizacja tematyczna i odpowiedzialność merytoryczna za przygotowanie i aktualizację treści zawartych na gminnej stronie internetowej wynikających z realizowanych zadań.

 

a). informacja o warunkach pracy

   
   
   
   

Nazwa stanowiska

ds. gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej

i zagospodarowania przestrzennego

Środowisko pracy

Godziny pracy stałe (7:30 – 15:30). Praca będzie się odbywała w budynku administracyjnym Urzędu Gminy              w Michałowie. Stanowisko usytuowane na piętrze budynku. Praca jest wykonywana na terenie jednostki: pomieszczenia biurowe i sale, w których wykonywana jest praca oraz pozostała infrastruktura budynku tj. sanitariaty, korytarze, schody oraz częste wizje w terenie.W budynku brak jest windy, ciągi komunikacyjne umożliwiają przemieszczanie się wózkiem inwalidzkim. Osoba zatrudniona na ww. stanowisku obsługuje sprzęt komputerowy, biurowy, pracuje na dokumentach, przyjmuje petentów.

Środki pracy

Komputery, drukarka, kserokopiarka i typowe narzędzia ręczne niezbędne w pracy biurowej, sprzęt do rozliczania poboru wody/odprowadzania ścieków.

Wymagania psychologiczne, fizyczne    i zdrowotne

Pracę na tym stanowisku zalicza się do prac lekkich pod względem obciążenia fizycznego. Nie wymaga ona szczególnych właściwości psychofizycznych, choć wymaga dobrej komunikatywności i aktywności. Praca na tym stanowisku nie wymaga szczególnych wymagań zdrowotnych, jedynie ogólnego dobrego stanu zdrowia. Od pracowników wymaga się podstawowych badań lekarskich. Wymagana jest sprawność komunikowania się na poziomie interpersonalnym.

 

b). informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

 

            Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Michałowie,  w rozumieniu  przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym opublikowanie ogłoszenia jest niższy   niż 6%.

 

 

V. Wskazanie wymaganych dokumentów.

1)  list motywacyjny,

2)  życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej,

3)  kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie, według wzoru dostępnego na stronach www.bip.michalow.pllub możliwego do pobrania w sekretariacie Urzędu Gminy w Michałowie,

4) kserokopia dowodu osobistego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

5)  kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

6)  kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

7) inne kserokopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzające spełnienie wymagań niezbędnych  i dodatkowych ,

8) oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,

9) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na

     wskazanym stanowisku.

10) oświadczenie kandydata stwierdzające, iż oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne i skarbowe oraz nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

W przypadku wyboru, kandydat będzie zobowiązany dostarczyć oryginał aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego.

11)   kserokopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność, jeśli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

12)   spis wszystkich dokumentów  składanych w ofercie przez kandydata.

 

 

Dokumenty aplikacyjne : list motywacyjny , CV powinny być opatrzone klauzulą:

  „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r.  o pracownikach samorządowych.

 

 

VI.Określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

Dokumenty zawarte w zamkniętej kopercie z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym kandydata oraz z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze   w Urzędzie Gminy w Michałowie –ds. gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej i zagospodarowania przestrzennego należy składać w terminie do dnia 16 czerwca 2016 r. do godz. 1200  w sekretariacie Urzędu Gminy w Michałowie,

 

W przypadku przesłania przez kandydata dokumentów pocztą, za datę doręczenia do Urzędu uważa się datę i godzinę otrzymania tych dokumentów przez Urząd (datę wpływu do Urzędu).

 

Dokumenty doręczone po ww. terminie nie są rozpatrywane i podlegają zwrotowi.

 

 

VII. Inne informacje.

1. Postępowanie w sprawie naboru na stanowisko urzędnicze przeprowadzi Komisja powołana zarządzeniem Nr K.9.2016 Wójta Gminy Michałów z dnia 3 czerwca 2016 r. w sprawie ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Michałowie.

 

2. W przypadku wyboru osoby, która po raz pierwszy podejmuje pracę na stanowisku urzędniczym w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego, umowę  o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za wypowiedzeniem. W okresie zatrudnienia osoba zobowiązana jest odbyć służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem.

 

3. Przed nawiązaniem stosunku pracy z wyłonionym kandydatem  obowiązany on jest dostarczyć na własny koszt oryginalny dokument o niefigurowaniu w kartotece karnej Krajowego Rejestru Karnego.

 

4. Wyłonienie kandydata nie rodzi obowiązku nawiązania stosunku pracy.

 

Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione  o zakwalifikowaniu się do drugiego etapu konkursu drogą elektroniczną lub telefonicznie w dniu 16 czerwca 2016 r.  w godz. 14.00 – 15.30.

 

W dniu 20 czerwca 2016 r. od godz. 1000komisjaprowadzić będzie indywidualne rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami.

Informacja o wyniku naboru zostanie niezwłocznie upowszechniona na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Michałowie, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy  w Michałowie oraz na stronie internetowej urzędu (www.michalow.pl).

 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..