JAK UZYSKAĆ WPIS DO REJESTRU DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ
Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Michałów
I. Opis procedury
Działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r o swobodzie działalności gospodarczej i wymaga wpisu do rejestru. Przedsiębiorca zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Michałów jest zobowiązany do złożenia wniosku o wpis do rejestru.
Natomiast przedsiębiorcy , którzy przed wejściem w życie ustawy działali na podstawie zezwoleń wydanych przez Wójta Gminy Michałów są zobowiązani uzyskać wpis do rejestru działalności regulowanej do 1 stycznia 2013 r.
Wniosek powinien zawierać:
· firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
· numer identyfikacji podatkowej (NIP);
· numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
· określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych;
Do wniosku dołącza się:
· oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
· oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej (lub kopię, a jednocześnie oryginał do wglądu).
Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.
II. Efekt załatwienia sprawy
1. nadanie numeru rejestrowego i wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru/ o dokonaniu zmiany we wpisie w rejestrze następuje w przypadku spełnienia wymogów określonych w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i rozporządzeniach wykonawczych;
2. odmowa wpisu przedsiębiorcy do rejestru, w drodze decyzji, w przypadku, gdy:
· wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
· przedsiębiorcę wykreślono z rejestru z przyczyn, o których mowa w art. 71 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku;
Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach do niego dołączonych, w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
III. Sprawę prowadzi i informacji udziela:
Urząd Gminy Michałów
28-411 Michałów 115
tel. 41-3565243
Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 7:30 – 15:30
IV. Warunkiem wszczęcia postępowania jest złożenie wniosku:
· wzór wniosku o wpis do rejestru;
· wzór oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
· wzór wniosku o zmianę wpisu do rejestru.
V. Wniosek można złożyć:
· listownie - na podany wyżej adres (listem poleconym - w takim przypadku wniosek musi być opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy),
· osobiście.
VI. Termin załatwienia sprawy:
· 7 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku;
Jeżeli organ prowadzący rejestr działalności regulowanej nie dokona wpisu w terminie 7 dni, a od dnia wpływu wniosku do tego organu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, biegnie odpowiednio od dnia
wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.
VII.Opłaty
Za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej pobiera się opłatę skarbową w wysokości 50,001)zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.). Opłatę uiszcza się składając wniosek, na konto Urzędu Gminy w Michałowie, nr rachunku: 60 8509 0002 2002 0009 3871 0001.
1) Przedsiębiorcy, którzy w dniu 1 stycznia 2012r prowadzą działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych na podstawie udzielonego przez Wójta Gminy Michałów zezwolenia, są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej, pod warunkiem wystąpienia z wnioskiem do 31 grudnia 2012r.
Za dokonanie zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej pobiera się opłatę skarbową w wysokości 25,00 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.). Opłatę uiszcza się na konto Urzędu Gminy Michałów, nr rachunku: 60 8509 0002 2002 0009 3871 0001.
W przypadku pełnomocnika należy dostarczyć oryginał pełnomocnictwa wraz
z opłatą skarbową w wysokości 17 zł.
VIII. Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie wpisu do ewidencji oraz o wykreśleniu z ewidencji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach w terminie 14 dni od jej doręczenia.
IX. Akty prawne dotyczące sprawy:
1. Ustawa z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2005r, Nr 236, poz. 2008, z późn. zm.),
2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004r o swobodzie działalności gospodarczej (tj. Dz.U. z 2010r, Nr 220, poz. 1447, z późn. zm.).
Do pobrania: